Trendy v copywritingu pro rok 2025: Jak při psaní nezůstat pozadu

Marketingové psaní prochází v posledních letech významnou revolucí, kterou způsobil nástup umělé inteligence. AI bude jasně promlouvat do copywriterských trendů i v letošním roce. Pojďme rozkrýt i další copy trendy pro rok 2025, které se propisují i do našich copykilleřích kurzů.

Bylo by naivní si myslet, že psaní je řemeslo, které se člověk jednou naučí, a už se v něm nemusí zdokonalovat. Pro marketingové psaní (copywriting) to platí v první řadě.

Tady už totiž dávno nestačí jen hezky psát. Textař musí psát především efektivně. Události posledních let to jasně ukazují.

Trendy v copywritingu

S AI nemá smysl bojovat

Když organizace OpenAI na konci roku 2022 spustila AI chatbota ChatGPT, navždy změnila dějiny copywritingu. Do profese, na kterou kdysi měli monopol kreativní lidé, najednou začal promlouvat robot, který umožnil tvořit texty i jedincům, kteří o copywritingu nic neví.

I v roce 2025 tak budou firmy pořádně zvažovat, jestli daný text nechají napsat profesionála, nebo umělou inteligenci. Pro copíka to zní na první poslech tvrdě. Skrývá se v tom ale obrovská příležitost.

AI vyřadí ze hry psavce bez přidané hodnoty – na trhu zůstanou skutečně kvalitní copywriteři, kteří umějí nejen psát, ale rozumí potřebám trhu, marketingu, psychologii a tématu, ve kterém jsou dobří jen oni sami. Což jsou přesně věci, které učíme i v našich copykilleřích kurzech.

Těžit z takové situace budou i lidé, kteří si copywritera najímat nechtějí, a touží se psaní naučit sami. Právě pro takové jedince tvoříme kurzy Copykiller. AI nástroje jako ChatGPT, Gemini nebo Copilot poskytují firmám obrovský prostor pro růst.

Jen copykilleří chatbot Copybot je ale jako první český AI nástroj zaměřený čistě na prodejní texty.

Kvalitní copywriter nemůže psát o všem

Z toho všeho vychází i druhý trend, který přináší rok 2025. A tím je nutnost specializace. Dobrý copywriter zkrátka nemůže v éře AI psát o všem. Tedy může, ale pak nebude v žádném tématu opravdu dobrý. Respektive bude riskovat, že ho AI smete.

Už totiž nebude stačit, že člověk jen umí skládat písmenka. Copywriter bude muset umět excelovat ve složitých tématech. Bude muset zvýraznit dovednosti, ve kterých umělá inteligence je a bude slabá. V předávání emocí, stavbě unikátní komunikace brandu nebo reflektování aktuálních změn a událostí na trhu.

Učit se, učit se, učit se

Třetím trendem v copywritingu pro rok 2025 bude pak potřeba neustálého vzdělávání. Poslední roky ukázaly, že bude stále těžší nenechat si ujet vlak. Právě proto by si měli textaři vyhradit čas nejen na práci pro klienty, ale i na vlastní rozvoj.

Trh na nikoho nečeká. Psané slovo je přitom populárnější než když dřív. Lidé denně konzumují tolik textu jako nikdy v historii. A na konci dne to bude vždycky kvalitní lidský copywriter, který bude řemeslo posouvat dál.

Ano, tento článek napsal člověk. I tahle hláška bude v roce 2025 hrát svoji roli.

Copykiller – prodávejte textem®

Podnikáte a píšete si prodejní texty sami?

Přihlaste se do online kurzu Copykiller a začněte psát texty, které mají hlavu, patu, a hlavně prodejní výsledky.


Filip Kalčák

Freelance byznys copywriter, co píše už přes 12 let. Poznal sílu slova jako textař, moderátor, novinář i storyteller. A teď zvyšuje pomocí textů prodeje klientům a maká i na projektu Copykiller.
Komentáře