4 triky, jak napsat neodolatelné popisky k produktům

Na skladě vám leží nové produkty, které potřebujete hodit na e-shop, ale vy sedíte před prázdným textovým souborem a nedokážete napsat nic kloudného. Nakonec sepíšete barvu, materiál a rozměry a možná přihodíte něco o tom, jak je produkt úžasně multifunkční a univerzální. Poznáváte se trochu?

Poprosili jsme copywriterku Míšu z e-shopu Bonami, aby se s námi podělila o triky z jejich copywriterského týmu. Pod rukama jim projdou denně desítky skvělých produktů, které musejí dobře znát a umět je zákazníkovi nenuceně nabízet. Co když ale inspirace nepřichází?

To je úplně v pořádku. Stačí si uvědomit, že na vytvoření skvělého popisku, který prodává, nemusíte být bůhvíjak kreativní. Stačí se držet těchto 4 pravidel:

1. Jak zákazníkovi pomůžete?

Při textování produktu si zkuste opravdu představit, jak ho sami používáte.

  • Do jakých situací se při tom dostáváte?
  • Jaké všechny nepříjemnosti vás u toho mohou potkat?
  • Řeší váš produkt některou z nich?
  • Řeší ji dokonce lépe než ostatní?

Rozhodně to zákazníkovi nezapomeňte říct.

Černý multifunkční nástěnný stůl EMKO Pill

Tento nástěnný stůl vám vyřeší tolik starostí, že ho směle nazýváme budoucností všech interiérů. Designéři značky EMKO vyndali všechno, co by vás zbytečně otravovalo a naopak mysleli na to podstatné.

Nebaví vás přeměřovat, jestli se stůl vejde do toho či onoho rohu? Nástěnný stůl rohy nemá a vejde se prakticky kamkoliv. Nechcete se zlobit s vysáváním? Pryč s nožičkami, o které se bude vysavač zbytečně otloukat. Potřebujete rychle schovat nepořádek před návštěvou? Prostě stůl zaklapněte a vydávejte ho za stylový bytový doplněk.

2. Odhalte skutečnou vnitřní motivaci

Počítejte s tím, že zákazník má vždy dvojí motivaci ke koupi. Ta první je o něco šlechetnější. V případě nákupu podložky na jógu se chce zákazník více hýbat, být zdravější a pružnější. Ve skrytém koutku jeho mysli byste ale objevili, že chce začít s jógou, protože ta je právě teď trendy. Je to součást sexy životního stylu, který hltáme z Instagramu. Milujeme outfity na cvičení a nádherné designové podložky. Všichni to tak máme a není na tom nic špatného.

Na tuhle naši tajnou strunu je potom potřeba umět správně zadrnkat:

Podložka na jógu Yoga Design Lab Combo Geo, 1,8 kg

Ať už s jógou teprve začínáte nebo už znáte všechny Ásany nazpaměť, potřebujete to správné vybavení. Ruku na srdce, dá se cvičit i na méně kvalitní podložce, ale bude vás to tak bavit? Vzpomeňte si, jak jsme my holky potřebovaly mít na začátku každého školního roku dokonale nazdobené sešity. Jedině proto mělo psaní zápisků smysl. Když cvičíte, taky se cítíte o něco více sexy v dobře padnoucím kompletu než ve vytahaných teplácích. A taky se víc snažíte.

Krásná jógová podložka je zkrátka záruka, že se budete při cvičení cítit dobře. Navíc je vyrobená z recyklovaných PET lahví, takže svou koupí zůstáváte šetrní k přírodě. Namasté.

3. Nenuťte zákazníka přemýšlet

Zdůrazněte kvality a unikátní vlastnosti svého produktu a pořádně je prodejte. I ty, které nejsou na první pohled tak výrazné. Neošiďte produkt ani zákazníka skoupým popiskem, kde pouze zmiňujete, že jde o minimalistický styl nebo nábytek z dubového dřeva a vlny.

Vysvětlete, co je na všech těch věcech tak skvělého. Proč se zákazníkovi hodí, že je produkt univerzální? Máte pocit, že je to přece jasné? Není. Nenechte zákazníka si nic domýšlet. Všechny trumfy musíte vyskládat na stůl:

Antracitové křeslo ušák NORR11 Mammoth

Tohle křeslo si moc dobře uvědomuje svou hodnotu a nevnucuje se. Při bližším ohledání totiž zjistíte, že jde o minimalistický kousek z kvalitního dubového dřeva a vlny, který na sebe nepotřebuje strhávat veškerou pozornost. Dá se skvěle kombinovat se všemi vzory i barvami. Nechá vyniknout i jiný nábytek a dekorace, protože dobře ví, že ušák je král mezi křesly a tím nejpohodlnějším, co kdy zkusíte.

4. Nebojte si hrát

Pokud už jste v popisku bravurně odhalili:

  • s čím zákazníkovi pomůžete
  • jaké jsou kvality produktu, a proč je to skvělé
  • zákazníkovu utajenou motivaci

Zkuste text ještě trochu okořenit. Přidat mu něco navíc. Čeština je úžasně štědrý jazyk a umožní vám toho opravdu hodně. Díky tomu bude váš text odlišitelný a čtenáře víc zaujme. Zkuste použít dobře padnoucí přísloví, citát nebo hlášku z filmu. Ale pozor, všeho s mírou, aby se váš text neproměnil v samá klišé. Pro začátek si stačí decentně pohrát se slovy a jejich významy:

Forma na bábovku Nordic Ware Chiffon

Co si budeme povídat, upéct skvělou bábovku už umíte. Vy chcete ale připravit dokonalou bábovku. Chutnou a navíc stylovou. Takovou, která vyrazí vaší tchyni dech a už nikdy nebude mít pochybnosti, že vy jste pro jejího syna ta pravá. Chutný recept už nejspíš máte, teď potřebujete vyladit formu. Díky ornamentům na formě povýšíte svou bábovku na luxusní umělecké dílo, které vám bude závidět kdejaká cukrárna.

Mimochodem, víte, že můžete jíst bábovku a zároveň zůstat ve formě? Zkuste třeba bábovku z bílých fazolí. Ty obsahují spoustu proteinu a nikdo vám neuvěří, co jste to do formy přimíchala. Tak hurá do toho!

Tak co, nabrali jste spoustu inspirace? Věřím, že vás článek nakopnul k přepsání všech popisků na e-shopu a už se nemůžete dočkat, až se do toho pustíte. Tak do toho, a ať vám to prodává!

A na závěr ještě jeden bonusový tip pro všechny Clubhousisty: Dejte si hodně záležet na tom, jak si napíšete svoje bio. To je totiž svým způsobem taky takový „popis produktu“ s tím rozdílem, že tím produktem jste tady vy sami. 😉
Pár užitečných tipů k tomu, jak si vyšperkovat svoje bio, najdete tady.

Copykiller – prodávejte textem®

Podnikáte a píšete si prodejní texty sami?

Přihlaste se do online kurzu Copykiller a začněte psát texty, které mají hlavu, patu, a hlavně prodejní výsledky.


Míša Šelenberková

Copywriterka a blogerka s plnou hlavou neotřelých nápadů a slabostí pro krásné bydlení. Skrze texty probouzí v lidech touhu, třeba zrovna po vašich produktech.
Komentáře