Taky přesně nevíte? Buďte v klidu, nejste v tom sami. Tuhle otázku dostávám v průměru asi tak jednou za týden, a to dokonce i od zaběhaných podnikatelů.
Mrkneme se na to tedy společně. Vysvětlím vám, co pro vás může udělat copywriter, a jaký je rozdíl mezi „psaním textů na web‟ a copywritingem.
Copywriter je vlastně textař. Píše reklamní a propagační texty, v dnešní době převážně a především na web, ale taky připravuje posty na sociální sítě, e-maily prodejní i neprodejní, zkrátka dokáže si poradit se všemi texty, jejichž cílem je prodej nebo propagace.
Možná si teď říkáte, „Hm, tak to jsem asi taky copywriter, já si taky píšu texty na web.“
Nenechte se zmást, nejste. Tedy velmi pravděpodobně ne. Skutečný copywriter totiž kromě toho, že „umí psát“, musí taky:
Copywriter zpravidla píše na zakázku, a to texty reklam, webovek, PR článků, katalogů, tiskových zpráv apod. A taky vymýšlí všechny ty vtipné a neotřelé slogany a poutavé titulky.
V čem se tedy bude lišit text, který si napíšete sami, a text, který pro vás napíše copywriter?
Vy zřejmě poměrně výstižně popíšete produkt nebo službu, kterou nabízíte, vypíchnete všechny plusy a naznačíte klientovi, že danou věc pravděpodobně velmi nutně potřebuje.
Copywriter se ze všeho nejdřív nacítí na klienta. Na chvíli se doslova zabydlí v jeho kůži a vnímá a cítí, co klient zrovna prožívá. Proč přišel, co hledá, jaký řeší problém. A celý text pak píše se záměrem co nejlépe odpovědět na klientovy možné otázky a pochybnosti. Na rozdíl od vás tedy nepopisuje, ale nabízí řešení.
Pozor: V žádném případě se nesnaží klienta kamkoli manipulovat a vždy mluví pravdu. Neslibuje nic, co nefunguje. Ale natolik přesně vystihne klientovy pocity či prožívané nesnáze, že skutečný klient se okamžitě identifikuje.
Možná vás teď ale napadají dvě zásadní otázky:
A uvažujete úplně správně. Právě proto vznikl projekt Copykiller – prodávejte textem.
Vy totiž žádné superdrahé copywritery nepotřebujete. Vy si to hezky napíšete sami. Copykiller je online program, který vás naučí používat a uplatňovat základní copywriterské postupy tak, aby se vaše texty co nejvíce přiblížily práci skutečného copywritera. Ne, profesionální copywriter se z vás v kurzu nejspíš nestane. Ale osvojíte si praxí ověřené principy, a díky nim zvládnete psát velmi slušné texty, které pro váš byznys budou fungovat naprosto skvěle.
Čekají vás:
Nejsou to žádná umělá cvičení, která vám ve skutečnosti k ničemu nebudou. Všechno, co v kurzu vytvoříte, také hned využijete pro lepší komunikaci s klienty a na cestě k vyšším prodejům.
Ale to ještě zdaleka není všechno. Na tomto blogu budete pravidelně nacházet tipy a vychytávky ze světa copywritingu a online marketingu, abyste si mohli své texty průběžně vylepšovat sami. Příště vás třeba čeká 6 zásad, jak psát opravdu dobrý blog.
Zatím mi do komentářů napište, co je pro vás při psaní textů na web (Facebook, do e-mailů…) ze všeho nejtěžší. Třeba vám rovnou poradím, jak z toho ven. 😉