Jak psát texty, které prodávají? Hlavně jednoduše

Jak jako jednoduše? Zeptejte se Zuzky.

Já vím. To zní skoro jako název intimní rubriky v ženském časopise. 🙂 Ale nenechte se mýlit a račte se seznámit. Zuzana Nováková – vítězka podzimního kola soutěže o nejlepší prodejní texty s názvem Zlatý Copykiller. Prostřednictvím jednoduchých, praktických návodů pomáhá začínajícím manažerům řešit každodenní pracovní situace.

V tomto článku se společně podíváme na to, jak po online kurzu Copykiller – Prodávejte textem vypadá Zuzčin nový web a čím se u ní můžete inspirovat.

Kdo je klient?

Nejdřív si představíme Zuzčinu cílovku. Protože vědět, pro koho přesně píšete, je pro tvorbu dobrých prodejních textů naprosto klíčové. (Ale to už jste ode mě určitě slyšeli asi tak 189krát.)

  • Žena 25–35 let, vysokoškolské vzdělání
  • Do 2 let od povýšení do manažerské pozice
  • Příjem 30–50 čistého podle regionu
  • Pracuje v menší firmě (10–50 zaměstnanců), kde nejsou manažerské vzory a standardní manažerská školení
  • Ambiciózní, touží po dokonalosti a uznání od ostatních
  • Chce ukázat, že na to má
  • Chce mít přehled, vše pod kontrolou
  • je netrpělivá a potřebuje mít vše hned
  • Nesnáší nejistotu
  • Osobní čas je pro ni stejně důležitý jako pracovní

Home Page

https://zuzana-novakova.cz/

Nevím, jak vám, ale mně se moc líbí úvodní stránka Zuzčina webu. A víte proč? Hned z několika důvodů. Tady jsou hlavní dva:

1. Okamžitě vím, kde jsem a co je tu k mání:

Zuzana Nováková, rádce začínajících manažerů
„Píšu pro vás, manažery, jednoduché, užitečné a použitelné návody, jak řešit každodenní pracovní situace.”

Přesně takhle to má vypadat. Jednoduše, jednoznačně, srozumitelně a konkrétně. Žádné schovávačky, žádné tajuplné kličky a žádná nesmyslně přehnaná kreativita.

2. Je přehledná a srozumitelná

Zuzčina úvodní stránka funguje jako jednoduchý rozcestník na nejdůležitější stránky webu. Pokud si nevíte rady se svou home page, udělejte to přesně takhle. Nesnažte se tam za každou cenu natlačit co nejvíc věcí. Naopak. Zjednodušte to sobě i návštěvníkům.

Blogové články

https://zuzana-novakova.cz/blog/

Když vám chybí inspirace, co psát na blog, zeptejte se svých klientů. I Zuzka se řídí právě tímhle pravidlem a píše přesně takové články, které odpovídají na nejpalčivější otázky jejích klientů.

Příklady? Tak třeba:

Squeeze Page

https://zuzana-novakova.cz/tahak-zdarma/

Neboli stránka na sběr kontaktů. Ta Zuzčina je přímo ukázková. Proč?

  • Protože je jednoduchá a krátká.
  • Protože vyzdvihuje jasné přínosy, které díky Zuzčině e-booku získáte.
  • Protože je přehledná a vizuálně přitažlivá.
  • Protože je vše podstatné vidět na první pohled.
  • Protože neobsahuje žádné nesmyslné zbytečnosti.

Na této stránce totiž máte maximálně 3 vteřiny, abyste návštěvníka zaujali. Během jednoho krátkého okamžiku tak musíte stručně sdělit, co tu najde zajímavého, ale především, jak se díky tomu zlepší jeho situace. Návštěvník se musí dokázat bleskově zorientovat, a protože vás ještě nezná, pravděpodobně si nebude chtít číst žádné zbytečné litanie.

Kdo je Zuzana?

https://zuzana-novakova.cz/kdo-je-zuzana/

Vy už to teď tak trochu víte – přece rádkyně začínajících manažerů a vítězka Zlatého Copykillera! 🙂 Ale pojďme se mrknout, jak se Zuzka představuje návštěvníkům svého webu.

Píše stručně a poutavě o tom, jaké byly její začátky a co ji vedlo k tomu, že dnes radí začínajícím manažerům. Jednoduše, jasně a k věci. Celý příběh má hlavu a patu a obsahuje přesně to, co návštěvníka webu bude zajímat. Nic víc a nic míň. Zuzka píše upřímě i o tom, co se jí dříve nedařilo, ale nedělá z toho zbytečné drama.

Text je autentický a uvěřitelný, budí důvěru a dokazuje, že Zuzka rozumí jak svým klientům, tak svému oboru. Působí sympaticky, takže máte opravdu chuť se na Zuzku obrátit.

Je navíc velmi přehledně rozčleněný, prostě se na to „hezky kouká”. I to je důležité, abyste udrželi pozornost čtenáře, zejména u delších textů. Nechybí výzva k akci ani odpověď na otázku „Jak vám můžu pomoci?”. Protože i když se často tahle stránka jmenuje „o mně”, měla by být napsaná především „pro klienta”.

Prodejní stránka

https://zuzana-novakova.cz/manual-zacinajiciho-manazera/

Ještě vám ukážu pár příkladů ze Zuzčiny prodejní stránky. Moc se mi líbí, že se Zuzka dokáže dokonale vcítit do svého klienta. Přesně totiž ví, co potenciální klient prožívá a co ho trápí. A nebojí se popisovat tyto situace velmi konkrétně a detailně. Třeba jako tady:

Ukazuje, že svému klientovi dokonale rozumí. Že zná a chápe i jeho strachy a pochybnosti. A to je přece nejlepší základ pro to, aby mu taky dokázala co nejlépe pomoci. Dokáže napsat text plný emocí, aniž by sklouzávala k přehnané a nepřirozené dramatičnosti.

Víte ale, co je v každém prodejním textu úplně ze všeho nejdůležitější? Není to příběh, nejsou to fakta, a dokonce ani ty emoce. Jsou to především přínosy. Například tady se přesně dozvídáte, co se stane, když začnete používat rady z e-booku.

A na závěr ještě dokonalá ukázka, jak má vypadat parádní výzva k akci:

Celkově je prodejní stránka perfektně vyvážená. Obsahuje všechny podstatné informace, a přitom není zbytečně dlouhá. Kombinuje ideální poměr faktů, emocí a přínosů.

Zuzce patří ještě jednou obrovská gratulace. Přejeme jí, ať se její manažerský rádce skvěle rozjíždí a ať jí to pořád tak skvěle píše a ještě lépe prodává!

Další výsledky soutěže Zlatý Copykiller si prohlédněte tady. >>>

 


Lucie Koubek
Lucie Koubek

Lektorka copywritingu a obsahová specialistka s vášní pro online marketing. Autorka online kurzu Copykiller – Prodávejte textem a spolupachatelka mnoha dalších marketingových kurzů, seminářů a e-booků. Učí své klienty psát texty tak, aby zaujaly a proměňovaly čtenáře v platící klienty.

Komentáře