Fungují lépe krátké, nebo dlouhé texty?

Krátké, nebo dlouhé prodejní stránky? Stručné a úderné copy, nebo raději detailnější informace a hodně emocí?

Taky se vám tyhle otázky občas honí hlavou? Buďte v klidu, nad tím se neustále dohaduje celý copy svět. Všude se píše, že jsou lepší stručné a úderné texty, ale vsadím se, že velmi často narážíte i na prodejní stránky, které trvají snad týden – a pozor: fungují taky.

Krátké nebo dlouhé texty

Jak je to možné a co s tím?

Rozum do hrsti, jak jinak. 😉 Přemýšlejte se mnou:

  • Když si půjdete koupit rohlík, kolik času strávíte tím, abyste si o něm zjistili všechny potřebné parametry, zvážili pro a proti, prostudovali detailní složení a zjistili si výživové hodnoty? Tipuju, že se tím vůbec nebudete zabývat, a za ty 2 Kč vám to prostě nestojí. A když vám tenhle rohlík nebude chutnat, koupíte si prostě příště jiný.
  • Když si půjdete koupit auto, už to bude asi trochu jinačí. Nejspíš strávíte týdny a měsíce porovnáváním různých značek a modelů, budete vyhledávat recenze a pravděpodobně si posvítíte i na ty nejmenší detaily.

Stejné je to s vašimi produkty. Nejdřív se podívejte, jakou má váš produkt cenovku. Obecně platí, že čím levnější produkt, tím menší bude mít klient potřebu detailně studovat všechny podrobnosti. A pokud ho zavalíte hromadou nepotřebných podrobností jen proto, že „vy mu to prostě chcete všechno říct“, dost možná ho spíš unavíte a otrávíte.

Naopak čím dražší produkt, tím bude o koupi víc přemýšlet a bude si chtít produkt „osahat“ do nejmenšího detailu. Bude chtít znát všechny možné podrobnosti a bude tady na místě důkladně se zamyslet nad tím, co všechno se mu honí hlavou.

Cena produktu

Je to úplně jednoduché

Prostě k prodejní stránce budete jinak přistupovat, když prodáváte omalovánky za 190 Kč, a jinak, když prodáváte online kurz za 6 tisíc.

Zkuste si ještě představit, že byste na prodejní stránce měli jenom následující text:

  • „Kupte si skvělé relaxační omalovánky za 190 Kč a večer se vám bude líp usínat!“

Anebo:

  • „Kupte si skvělý online program za 6 000 Kč, který vás naučí správně relaxovat, a večer se vám bude líp usínat!“

Myslíte, že by si někdo ty omalovánky koupil? Já tipuju, že velmi pravděpodobně ano.
Myslíte, že by si někdo koupil ten kurz? Kdyby k němu neměl vůbec žádné další informace? Tak o tom těžce pochybuju.

A o tom to celé je. Čím dražší produkt, tím prodejní stránka snese víc podrobností, emocí i argumentů. Čím levnější produkt, tím by měl být text jednodušší, údernější a vypíchnout jenom to nejpodstatnější.

Co funguje na vás? Máte radši rychlé a stručné informace, nebo si před každým nákupem potřebujete celou prodejní stránku řádně rozpitvat? 😉 Napište nám to do komentářů.


Lucie Koubek

Lektorka copywritingu a obsahová specialistka s vášní pro online marketing. Autorka online kurzu Copykiller – Prodávejte textem a spolupachatelka mnoha dalších marketingových kurzů, seminářů a e-booků. Učí své klienty psát texty tak, aby zaujaly a proměňovaly čtenáře v platící klienty.
Komentáře